07.12.2016

Centar za testiranje poznat po najekstremnijim uslovima na svetu, Beli pakao (White Hell) slavi 30 godina postojanja

Beli pakao- najbolji

Kompanija Nokian Tyres je osnovala centar za testiranje u Ivalu sredinom 1980, tačnije 1986. godine, i, od tada je dobila reputaciju najrigoroznijeg, najvećeg, najkompleksijeg i najekstremnijeg prirodnog centra za testiranje na svetu. U Belom paklu temperature zimi znaju da padnu znatno ispod tačke ledenja, dok su u proleće moguća temperaturna variranja između dana i noći i do 40 stepeni.

Staze za testiranje su najviše zauzete između novembra i maja. U tom periodu u kojem postoji, otprilike, 200 dana ledenog vremena, testira se više od 20.000 guma i pređe se više od 40.000 kilometara na stazama za testiranje. Timovi profesionalnih vozača koji imaju puno iskustva testiraju gume ceo dan i celu noć. U celom postrojenju postoji više od 20 održavanih staza koje se prostiru na preko 100 kilometara, uključujući i 700 metara dugu ledenu dvoranu, gde je konzistentno testiranje moguće u bilo kojim uslovima. Održavanje staza je veoma zahtevno, pošto stanje snežnih i zaleđenih staza mora da bude slično, ne bi li se dobili pouzdani rezultati. U praksi se vodi računa da staza uvek ima istu debljinu snežnog pokrivača i hrapav led i da bude očišćena onoliko koliko je potrebno.

Zašto se gume testiraju na tako zahtevan i detaljan način

,,Intenzivno i beskompromisno testiranje pri ekstremnim zimskim uslovima i njenim hirovima ima za svrhu da dostigne krajnji cilj svoga razvoja, a to je potpuna sigurnost i funkcionalnost zimskih guma kompanije Nokian Tyres. Pored programa za testiranje pri posebnim ili trenutnim uslovima kakvi mogu da budu u Ivalu, značajan broj daljih laboratorijskih testova i kompjuterskih simulacija je neophodan za razvoj gume. Najbolje gume se uz pomoć preciznih testiranja mogu odvojiti od dobrih i time omogućiti budućim zimskim gumama da imaju najolje bezbednosne karakteristike na svetu. " objasnio je Matti Mori, menadžer Nokian Tyres tehničke korisničke službe. Savršena zimska guma mora da se ponaša na logičan i predvidiv način u bilo kojim uslovima. Ne bi li se dobili detaljni rezultati, testovi se takođe obavljaju izvan Nokian Tyres centara za testiranje na raznim stazama za testiranje u svetu.

Inovacije i razvoj su na prvom mestu

Prilagođavajući se potrebama korisnika i zasebnim tržištima, savremeni portfolio proizvoda kompanije Nokian Tyres se povremeno obnavlja i povećava svake godine. Zato taj broj novih proizvoda predstavlja minimum jednu četvrtinu godišnjeg prometa kompanije. Ovo je jedan od razloga zašto se preko polovine troškova za istraživanje i razvoj koristi za precizno testiranje guma. Razvoj potpuno novih guma za putnička vozila traje od 2 do 4 godine. Autentično testiranje ovde ima bitnu ulogu, tako što rukovodi naporima istraživanja i razvoja, dok se ne razvije guma sa najboljim performansama za dotične zimske uslove.

Tehnologije ne mogu da zamene ljudski pristup

Za pojedine testove je bitno da se simuliraju ekstremi uslovi. Zato se u Ivalu gume testiraju pri stotinama sati kočenja, ubrzavanja na krivinama, slalomima, kao i na padinama, snegu i ledu. Zahvaljujući intenzivnom testiranju, kompanija Nokian Tyres se smatra globalnim favoritom u razvoju i proizvodnji guma.

Pored test vozača sa iskustvom koji predstavljaju ključ testiranja, savremena robot vozila se takođe koriste pri testiranju ne bi li omogućila precizna ponavljanja zasebnih testova. Međutim, ona imaju samo sporednu ulogu, jer ni jedna mašina niti uređaj ne može da zameni stvarne vozače i njihovo iskustvo. Jednoj osobi je potrebno nekoliko godina da postane odličan profesionalan test vozač koji može da da korisne informacije.

,,Prilikom testiranja se koriste najnovije tehnologije koje omogućavaju unapređenje i razvoj. Na primer, praćenje temperature u realnom vremenu i relativne vlažnosti čini naš posao lakšim i bržim,rekao je Petri Peltoniemi, Menadžer za testiranje u kompaniji Nokian Tyres.

Novi prilagodljiv tehnološki centar za zimske i letnje gume

Kompanija Nokian Tyres 2017. otvara novi višenamenski tehnološki centar u selu Santa Cruz de la Zarza u Španiji i za letnje i za zimske gume ne bi li povećala razvoj proizvoda tokom cele godine. Nalazeći se na jugu Madrida, ovaj savremeni razvojni centar će se prostirati na preko 300 hektara i biće okružen ovalnom stazom dugom 5 kilometara.

,,Ova ovalna staza sa nagnutim krivinama nam omogućava da testiramo naše letnje i zimske gume sa velikim indeksima brzine pri brzini koja ide i do 300 km/h (186 mph). Postoji tražnja za gumama sa velikim indeksima brzine, naročito u centralnoj Evropi i severnoj Americi, predelima koji trenutno zahtevaju veliki rast,izjavio je Antti-Jussi Tähtinen, zamenik direktora za marketing i komunikacije u kompaniji Nokian Tyres.

U središtu ovalne staze će se vršiti dalja istraživanja i testiranja staza za akvaplaning, kočenje na mokroj podlozi i vožnju. Ovde će takođe mnogi testovi biti odobreni, ukulučujući i testiranje buke gume. Nokian Tyres će uložiti oko 16 miliona evra u ovaj novi objekat.

Slike u visokoj rezoluciji se mogu skinuti ovde:

www.nokiantyres.com/ivalo-30-years

Testiranje pri ekstremnim uslovima: https://www.nokiantyres.com/innovation/testing/

Video: Najzahtevnije testiranje zimskih guma: Ivalo centar za testiranje- Beli pakao
http://youtu.be/UEGUTw7KHxE

Video: Nokian Tyres letnje gume – Testiranje pri ekstremnim uslovima
https://youtu.be/6kT0wLEOxY4

Fotografije iz centra za testiranje u Španiji: www.nokiantyres.com/Technologycenter2017

Kontakt

Za dodatne informacije obratite se:

Jaroslav Nálevka, PR menadžer McCann Prag, 00420 725 865 874, jaroslav.pr@mccann.cz

Zuzana Michalová, PR menadžer Nokian Tyres CE, 00420 603 578 855, zuzana.michalova@nokiantyres.com

Arhiva novosti