04.05.2015

Nokian Tyres postavlja novi svetski rekord za traktore: 130.165 km/h!

Novi svetski rekord za najbrži traktor je postavljen kada su vodeći svetski specijalista za pneumatike Nokian Tyres i proizvođač traktora Valtra udružili svoja nordijska znanja.

Novi fantastični rekord je postavljen na snegom prekrivenom putu i poledici u Finskoj Laponiji. Višestruki svetski reli šampion Juha Kankkunen ostao je hladnokrvan i vozio je mašinu pri brzini od 130.165 km/h (80.88mph). Obaranje rekorda omogućili su prvi svetski zimski pneumatik za traktore, Nokian Hakkapeliitta TRI (440/80R28 151D & 540/80R38 167D) i traktor Valtra T234.

- Postizao sam maksimalne brzine i ranije sa različitim automobilima. Ovo je prvi pokušaj sa traktorom i odmah smo postavili svetski rekord! Pneumatici i traktor su se ponašali odlično i pored teških vremenskih uslova, kaže Juha Kankkunen.

2013. godine, ovaj pronalazač zimskog pneumatika je postavio svetski rekord za najbrži automobil na ledu, kada je test vozač Janne Laitinen iz kompanije Nokian Tyres postigao brzinu od 335.713 km/h (208.602 mph) na ledu u Botnijskom zalivu. Prijanjanje i brzinu kao nikada ranije omogućio je vrhunski proizvod zimski pneumatik sa šiljcima Nokian Hakkapeliitta 8.

Vrhunske performanse na ledu i snegu

Nokian Tyres je prošio svoju široku paletu zimskih pneumatika na traktore sa pneumatikom Nokian Hakkapeliitta TRI koji je predstavljen u proleće 2014. Hakkapeliitta TRI poseduje i lamele za maksimalno prijanjanje i trakciju. Dijagonalno postavljene lamele stvaraju žlebove na blokovima gazeće površine čime se povećava broj ivica koje zahvataju voznu površinu i poboljšavaju uzdužno i bočno prijanjanje. Najseverniji proizvođač pneumatika na svetu je pre 10 godina prvi uveo pneumatike sa blokovima na gazećem sloju za traktore.

- Ekstremna ispitivanja predstavljaju našu centralnu aktivnost što zahteva posedovanje posebnih veština. Želeli smo da prikažemo stvarne performanse novog pneumatika Nokian Hakkapeliitta TRI. To je izuzetan prizor kada vidite mašinu tešku 7,7 tona kako preleće granicu od 130 km/h dok za volanom sedi četvorostruki svetski reli šampion! Kada se traktor vozi pri takvoj brzini na putu zimi, neophodno je izuzetno prijanjanje, stabilnost i upravljanje. To su ujedno bili naši ciljevi kod razvoja pneumatika Nokian Hakkapeliitta TRI, kaže Tero Saari, projektni menadžer odeljenja za istraživanje i razvoj u kompaniji Nokian Tyres.

Rekord je postavljen 19. februara 2015. na prinudnom aerodromu Vuojärvi, Finska, udaljenom oko 20 kilometara od grada Sodankylä ka Rovaniemi. Ukupna dužina snegom pokrivene piste iznosi oko 2,300 metara, a na sredini piste je postavljena brzinska klopka od 50 metara.

Organizacija Ginisovih svetskih rekorda određuje specifična pravila za svetski rekord za najbrži traktor. Vreme za koje traktor prolazi kroz 50 metara brzinske klopke meri se u oba smera. Svetski rekord je prosečna vrednost ova dva merenja. Traktor je imao leteći start.

Gospodar ekstremnih uslova

Nokian Tyres je najseverniji proizvođač pneumatika na svetu. Ova kompanija je razvila i proizvela prvi zimski pneumatik na svetu za zimske mrazeve davne 1934. godine. Dve godine kasnije, rođen je Nokian Hakkapeliitta za nordijsku zimu; on je već postao legendaran svuda gde vladaju pravi zimski uslovi. Jedinstvene inovacije su pneumatike Hakkapeliitta održale na pobedničkim podijumima u testovima renomiranih časopisa godinu za godinom i deceniju za decenijom.

Od samih početaka, brižljivo testiranje i razvoj su kompaniji Nokian Tyres obezbeđivali lidersko mesto na polju bezbednih i ekoloških pneumatika. Daleko na severu od Arktičkog kruga, Nokian Tyres poseduje ogroman Ivalo ispitni centar, takođe poznat pod nazivom “Beli pakao”, koji se proteže na više od 700 hektara. Tamo se vrši neprekidno testiranje zimskih pneumatika u ekstremnim uslovima.

Ova kompanija je jedini proizvođač pneumatika na svetu fokusiran na proizvode i usluge vezane za bezbedan transport u polarnim uslovima. Njeni inovativni pneumatici za putnička vozila, kamione i teške mašine se uglavnom prodaju u područjima koja su postojbina snegova, šuma i zahtevnih uslova vožnje koji nastaju kao rezultat smene godišnjih doba.

Arhiva novosti