06.11.2019

SUV vozila od pneumatika traže više nego putnička vozila

Visokokvalitetni pneumatici su izdržljivi i vožnju čine udobnom i bezbednom. SUV vozilima su potrebni pneumatici snažne strukture i izdržljivih bočnih zidova. U ekstremnim situacijama, pneumatici na velikim vozilima moraju da pruže tačan odziv na upravljanje, a to zahteva i odgovarajući pritisak u njima.

Visoka, teška SUV vozila zahtevaju odgovarajuće pneumatike, kako za leto tako i za zimu. U pneumaticima za SUV vozila obično se koriste drugačija gumena smesa i jači materijali u odnosu na pneumatike za putničke automobile.

– Veličina SUV vozila i visoki profil bočnih zidova predstavljaju izazov u pogledu konstrukcije. Važno je da upravljanje vozilom i ponašanje pneumatika u ekstremnim situacijama budu što je moguće bolji, kaže Martin Dražik, proizvodni menadžer u Nokian Tyres Europe.

Visokokvalitetni pneumatici se ističu u svim scenarijima na putu. Vrhunski pneumatici su tihi u dobrim uslovima, to jest, na suvim, ravnim asfaltnim putevima. Na mokrim ili zaleđenim putevima možete i da osetite razliku u upravljanju između pneumatika nižeg i višeg kvaliteta. U ekstremnim situacijama, poput iznenadnog kočenja ili hitne promene trake, razlika je ogromna.

– Konstruktori i testeri pneumatika su upoznati sa ekstremnim uslovima, što im omogućava da lako primete glavne razlike između različitih pneumatika. Međutim, obični vozači neće obavezno razmišljati o tome. Možda će se samo jednom naći u nekoj ekstremnoj situaciji – ali to će biti trenutak kad će visok kvalitet pneumatika najviše da znači, kaže Dražik.

Veći pritisak naduvavanja za SUV vozila

Vozači mogu lično da utiču na bezbednost vožnje tako što će redovno proveravati pritisak u pneumaticima. Preporučeni pritisak treba da pronađete u priručniku proizvođača vozila. Vozači koji su navikli na lake putničke automobile često koriste premali pritisak u pneumaticima SUV vozila.

– SUV vozila zahtevaju nešto veći pritisak pneumatika nego putnički automobili, a to je bitna razlika. Kod izvođenja manevra izbegavanja teškim vozilom, važno je da pneumatik pravilno reaguje, kaže menadžer tehničkog korisničkog servisa u Nokian Tyres Mati Mori.

– U cilju stabilnosti u vožnji, Nokian Tyres preporučuje da zimske pneumatike uvek naduvate za 0,2 bara iznad preporuke proizvođača.

Aramidna vlakna ojačavaju pneumatike

Razvoj proizvoda u industriji pneumatika skokovito napreduje u samo nekoliko godina. Karakteristike koje su bitne korisnicima – bezbednost, upravljivost, ekonomičnost – stalno se poboljšavaju.

– Brzina uvođenja inovacija može da se poveća još više, jer se veoma brzo razvijaju novi materijali za proizvodnju pneumatika, na primer. Ako proizvođači pneumatika mogu to da iskoriste, rezultat će biti vidljiv u njihovim proizvodima, smatra Martin Dražik.

Kompanija Nokian Tyres posvećuje posebnu pažnju izdržljivosti pneumatika za SUV vozila. Kompanija ja razvila jedinstvenu tehnologiju aramidnog bočnog zida koja ojačava bočni zid pneumatika koji se uopšteno smatra njihovom najslabijom tačkom. Bočni zid ojačan aramidom izuzetno dobro štiti pneumatik od bušenja, posekotina i pucanja usled udarca. To je važno i na zemljanim putevima i u gradskom saobraćaju.

– Pneumatici za SUV vozila obično imaju visok profil, što stvara veću površinu podložnu oštećenjima. Takođe, češće se izlažu gruboj vožnji nego pneumatici putničkih automobila. Na mestima gde vozači putničkih automobila koče, vlasnici SUV vozila često samo prođu, što rezultira snažnim udarcima, kaže Mati Mori.

Arhiva novosti