Informacije o pneumaticima
EU oznaka pneumatikaKorisni saveti za održavanje pneumatikaČinjenice o pneumaticima Oznake na bočnom ziduNajnovija saznanja o starenju pneumatikaŠta se dešava sa starim pneumaticima nakon što izađu iz upotrebe?LinkoviUspeh Nokian Tyres na testovima pneumatikaJeftini pneumatici nisu ekonomičniNajnovija saznanja o starenju pneumatika
Istraživanja su otkrila da pneumatici ostaju u dobrom stanju duže nego što mislite
Neki kupci posebno obraćaju pažnju na starost pneumatika i možda se brinu zbog kupovine bilo čega iz prošlogodišnjih zaliha. Istraživanja su sada pokazala da se pravilno skladišten pneumatik može smatrati novim najmanje tri godine od datuma proizvodnje* koji je naveden na bočnom zidu pneumatika u obliku četvorocifrenog broja. Na primer, 1919 označava 19. nedelju 2019. godine. Prema nezavisnim testovima, svojstvo prianjanja na ledu kod pneumatika koji je skladišten tri godine i dalje je na nivou novog pneumatika.**
Pneumatici kreću da stare čim počnu da se koriste i preporučeni korisni radni vek pneumatika iznosi šest godina. Međutim, treba imati na umu da je maksimalni preporučeni radni vek 10 godina, uključujući prvobitno skladištenje.
Naravno, nakon što pneumatik počne da se koristi, brzina habanja zavisiće od načina korišćenja. Naši proizvodi imaju patentirani indikator bezbednosti vožnje (DSI) za lakše praćenje dubine gazeće površine. Pomoću njega jednim pogledom možete utvrditi kolika je preostala dubina šare. Preporučujemo da se pneumatici zamene najkasnije kada dubina šare bude 4 mm. Nemoguće je reći da li je pneumatik pravilno skladišten nakon što napusti prodajno mesto, stoga je važno da stručno lice uz proveru dubine šare uvek proveri i stanje pneumatika pre zamene. Takođe je dobro da podsetite kupce da pneumatike čuvaju na hladnom, suvom i tamnom mestu i da ih zaštite od hemikalija i UV zračenja.
**Izvor: VTI (Švedski nacionalni istraživački institut za puteve i saobraćaj)